Hennepmelk


Ingrediënten:

  • ½ kopje gepeld hennepzaad
  • 3 kopjes (gefilterd) water
  • snufje Himalaya zout
  • optioneel: ½ theelepel kaneelpoeder

Bereidingswijze:

  • Laat de hennepzaadjes in ruim water 3 to 4 uur (langer mag ook) in de koelkast weken
  • Giet de zaadjes af en doe ze samen met 3 kopjes zuiver water in een blender
  • Voeg een klein snufje Himalayazout* toe. Dit versterkt de smaak en verrijkt de drank met gezonde mineralen en spoorelementen
  • Breng je hennepmelk naar wens op smaak met de kaneelpoeder
  • Zet de blender aan en laat deze minimal 2 minuten draaien totdat de hennepzaadjes geheel zijn vermalen en de melk een mooi, romig geheel vormt
  • Je kunt deze hennepmelk puur drinken, maar ook gebruiken over je muesli, in je smoothies, shakes of in soepen
  • In de koelkast kun je je hennepmelk ongeveer een dag bewaren. Schud de melk dan voor gebruik even goed door!

Variatietips:

  • Verrijk je melk met andere zaden zoals zonnebloem- en pompoenpitten (laat ook eerst een paar uur weken in de koelkast!)
  • Vervang de hennepzaadjes door cashewnoten of sesamzaad (ongezouten en ongebrand)

* In plaats van Himalayazout kun je ook ongeraffineerd zeezout gebruiken. Gebruik echter nooit ‘gewoon keukenzout’ of andere geraffineerde zoutsoorten!


Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Probeer deze eens: DetoxeCursussenInterstitiele CystitisPijnlijke blaasLeefstijlcoachVitaliteitOvergangsklachtenObstipatieHolistisch



Melissa Albers
Author: Melissa Albers
Een gezond, slank en fit lichaam binnen handbereik door persoonlijke coaching en praktische adviezen op maat. Als diëtist, natuurvoedingskundige & Food Coach begeleid ik jou bij veranderingen in je voedingspatroon en leefstijl.

Geef een reactie